Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
F1 nieuws

'Ferrari evenaart megadeal Red Bull met nieuwe titelsponsor'

Ferrari staat op het punt om een nieuwe titelsponsor binnen te halen. Het grootste logo op de huidige bolide is op dit moment nog weggelegd voor Ferrari zelf, maar daar komt snel verandering in. De komst van Lewis Hamilton levert het team nu al een megadeal op met een Amerikaans bedrijf.

Leclerc China race
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Hewlett Packard (HP) zal snel de titelsponsor worden van Ferrari. Dat laat het Amerikaanse Sportbusiness weten. HPE, een zusterbedrijf van HP, staat op het punt om een megadeal te tekenen met de Scuderia en zo de deal tussen Oracle en Red Bull Racing te evenaren. De verwachting is dat Ferrari de deal in Miami bekend zal maken en het zou daarbij gaan om een contract met een waarde van 90 tot 100 miljoen dollar per jaar. De deal bestaat echter niet alleen uit een geldbedrag.

Net als de deal tussen Oracle en Red Bull, ontstaat er ook een technologische samenwerking tussen Ferrari en HP. Het Amerikaanse technologiebedrijf kan Ferrari namelijk veel ondersteuning bieden bij het ontwikkelen van de bolide. Zo is het algemeen bekend dat ook Oracle een grote rol speelt in de huidige successen van Red Bull. Software is onwijs belangrijk geworden in de hedendaagse Formule 1 en op dat vlak kunnen technologische bedrijven als HP en Oracle veel bijdragen.

RacingNews365 begrijpt dat de deal tussen de twee partijen op dit moment ook nog niet getekend is. Door de beursgenoteerde policy bij Ferrari, zou men na het zetten van een handtekening binnen 48 uur een deal bekend moeten maken. Dat is op dit moment nog niet gebeurd. Gezien HP op dit moment een partner is van Mercedes, lijkt men pas in 2025 de overstap te maken naar Ferrari.

In 2023 gebeurde hetzelfde toen Ferrari al vroegtijdig een aankondiging maakte van de deal met Peroni. Het biermerk was op dat moment nog sponsor van Aston Martin en de deal met Ferrari ging dan ook pas in vanaf 2024.

In Miami zal het team naar alle waarschijnlijkheid meer duidelijkheid geven. De Grand Prix van Miami lijkt sowieso een belangrijk raceweekend te zijn geworden voor de F1-teams. Zowel op sponsorgebied als op de coureursmarkt lijkt er rond die Grand Prix veel te spelen. Alle hoge heren van teams en sponsoren zullen dan ook aanwezig zijn in Miami. Tijdens de races in China en Japan was dat bijvoorbeeld niet het geval.

Praat mee!

Viaplay
x
Red Bull Verongelijkte Marko onthult gigantische schadepost na megaklapper Perez