Sinds Ferrari eind 2019 op haar vingers werd getikt door de FIA is er niets meer over van de dominantie krachtbron. In 2020 waren de Ferrari-motoren niet vooruit te branden, maar dit seizoen gaat het al een stuk beter. De Italianen komen echter nog altijd vermogen tekort ten opzichte van Mercedes en Honda. Mogelijk komt daar verandering vanaf de Turkse Grand Prix. De Italianen introduceren dit seizoen nog een verbeterde versie van hun power unit. Ferrari hanteerde een slimme strategie door in 2020 al vol in te zetten op de ontwikkeling van de motor, voordat de ontwikkeling hiervan bevroren werd. Ferrari gebruikte tot dusver voor haar motor een mix tussen nieuwe onderdelen en onderdelen van de 2020-motor. Voor laatstgenoemde onderdelen mag het eenmaal een upgrade invoeren, iets dat het team volgens de Gazzetta dello Sport in Turkije zal doen of uiterlijk tijdens de GP van de Verenigde Staten. Deze update moet ervoor zorgen dat Ferrari-coureurs Carlos Sainz en Charles Leclerc verder naar komen te staan en daardoor in staat worden gesteld om de strijd met McLaren aan te gaan. Beide teams strijden voor de derde positie in het WK bij de constructeurs. De introductie van de nieuwe motor gaat wel gepaard met een gridstraf aangezien beide Ferrari-coureurs op scherp staan. De Italiaanse krachtbron zou momenteel zo'n 20 pk tekort komen ten opzichte van de Honda- en Mercedes-motor. De nieuwe motor moet dit gat dichten.
Meest gelezen