Lewis Hamilton kent een moeizaam debuutjaar bij Ferrari. De Brit komt regelmatig snelheid tekort ten opzichte van teamgenoot Charles Leclerc en wist naast de gewonnen sprintrace in China nog geen podium te behalen in een Grand Prix. Hamilton heeft eerder aangegeven moeite te hebben met het aanpassen aan het karakter van de tricky SF-25 en gebruikt momenteel de afstellingen van Leclerc om zijn prestaties enigszins te verbeteren.
Hamilton staat op de zesde positie in het wereldkampioenschap, 16 punten achter Leclerc. Ondertussen gaat de focus bij Ferrari ook op 2026, als de nieuwe reglementen ingaan. Jerome d'Ambrosio, vervangend teambaas van Ferrari, liet op Silverstone doorschemeren dat de input van zowel Hamilton als Leclerc wordt meegenomen in het ontwikkelproces.
"Het is eigenlijk interessant, want tijdens vergaderingen op de fabriek blijkt vaak dat de coureurs conceptueel gezien tot zeer vergelijkbare verzoeken komen over wat ze nodig hebben van de auto", zei d'Ambrosio in Silverstone in gesprek met onder meer RacingNews365. Hamilton wil ondertussen zijn 'DNA' toevoegen aan de gloednieuwe auto, iets wat Ferrari gaat proberen.
"We proberen daar rekening mee te houden. Natuurlijk draait een deel van de ontwikkeling gewoon om het leveren van een pakket dat downforce en performance maximaliseert. Maar er kan ook veel gedaan worden om de coureurs de juiste hulpmiddelen en omstandigheden te geven om mee te werken, en om ervoor te zorgen dat ze de auto zoveel mogelijk kunnen aanpassen aan hun rijstijl."
Ook interessant:
Wat brengt de toekomst voor Max Verstappen? Blijft hij bij Red Bull, zoekt hij zijn heil bij een ander team of gaat hij er een jaartje tussenuit? Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken dat en nog veel meer in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!