Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Ferrari mogelijk in problemen wegens tabaksreclamewet Australië

In het Japanse Grand Prix-weekend van 2018 introduceerde Ferrari met 'Mission Winnow' een nieuwe sponsor. Dat was geen ietwat verkeerd gespelde aanmoediging om weer races te gaan winnen, maar een heuse anti-rookreclame van Phillip Morris. Het bedrijf is al jaren als geldschieter aan Ferrari verbonden, maar mag sinds de strikte tabaksreclamewetten geen van haar merken meer promoten via het Formule 1-team.

In aanloop naar de Grand Prix van Australië, de eerste Formule 1-race van het seizoen 2019, is de lokale overheid Down Under een onderzoek gestart naar het initiatief van Phillip Morris. Australische beleidsbepalers plaatsen vraagtekens omtrent de sponsordeal tussen Phillip Morris en Ferrari.

Het logo van het Mission Winnow-initiatief, wat volgens Phillip Morris bedoeld is om de verstokte roker aan gezondere varianten zoals een e-sigaret te helpen, lijkt volgens de Australiërs veel te veel op het Marlboro-logo. Het sigarettenmerk Marlboro valt onder Phillip Morris en was bovendien jarenlang hoofdsponsor van het Ferrari F1-team. Men is bang dat Phillip Morris via Mission Winnow sluikreclame probeert te maken voor onder meer Marlboro en zodoende zou het bedrijf zich dus niet aan de tabaksreclamewet houden.

Volgens meerdere tegenstanders is het doel van de reclamelogo's om de gedachten van de kijker dusdanig te beïnvloeden, dat deze associaties legt met de Marlboro-sponsoring van vroeger. Mochten Ferrari en Phillip Morris daadwerkelijk wettelijk gezien over de schreef gaan, dan moeten de logo's van Mission Winnow worden verwijderd voor de Australische Grand Prix. Het overtreden van de tabaksreclamewet kan bovendien consequenties hebben bij elke Grand Prix.

Ferrari verschijnt komend seizoen aan de start met Sebastian Vettel en Charles Leclerc. De laatstgenoemde komt over van Sauber, dat dit jaar als Alfa Romeo door het leven gaat. Leclerc neemt de plek van Kimi Raikkonen in, de Fin heeft op zijn beurt het oude stoeltje van de Monegask overgenomen. Ferrari presenteert haar nieuwe bolide op vrijdag 15 februari, om deze twee dagen later tijdens een filmdag in Barcelona de eerste sporen te geven.

Breaking Waarom Vettel voor een terugkeer in de Red Bull-familie staat