Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Ferrari-president: "We hebben een verrassing voor de fans"

Ferrari besloot deze week tot het verwijderen van de Mission Winnow-logo's op de bolides en bedrijfskleding van het personeel. De logo's zouden volgens diverse instanties sluikreclame zijn voor sigarettenmerk Marlboro, maar Ferrari ontkent dat stellig. President Louis Camilleri belooft de fans ondertussen een verrassing in Melbourne.

De afgelopen weken zijn er verschillende onderzoeken ingesteld naar de vermeende tabaksreclame bij de Formule 1-teams van McLaren en Ferrari. Vandaag (dinsdag) nam Ferrari-president Louis Camilleri tijdens een sponsorevenement in Zwitserland stelling in de zaak.

"Mission Winnow heeft niks met tabaksreclame te maken en het is ook geen merk. De gezondheidsafdeling van Philip Morris heeft echter wat interne problemen gehad. Daardoor was er nog geen tijd om een oplossing te vinden (voor een te kale auto, red.). Ik kan de fans van Ferrari echter beloven dat we een verrassing voor ze hebben op de wagen in Melbourne", aldus Camilleri. De in Egypte geboren Camilleri liet daarnaast weten met veel vertrouwen af te reizen naar de eerste Grand Prix van het seizoen: "Zowel de coureurs als de technici zijn zeer tevreden over de auto van dit seizoen. Het is nog moeilijk om in te schatten waar we staan ten opzichte van de concurrentie, echter kijk ik alvast uit naar de eerste Grand Prix van het seizoen." Met medewerking van Aaron Deckers .

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"