Ferrari zal op de Nürburgring met nieuwe aerodynamische updates aan de start verschijnen. Deze moeten ervoor zorgen dat de achterkant van de wagen stabieler wordt, iets dat in het voordeel moet werken van Sebastian Vettel. De Duitser heeft dit seizoen namelijk totaal geen gevoel met de SF1000 van de Scuderia en klaagt al een aantal races over de achterkant van de wagen. Volgens Sky Italia zullen de aero-updates Vettel, maar logischerwijs ook Charles Leclerc helpen. Zo komt Ferrari niet alleen met enkele nieuwe aerodynamische veranderingen aan de wagen, maar zal men in Duitsland ook rijden met een nieuwe vloer. Als de coureurs tevreden zijn over de nieuwe vloer, zal dit het sein op groen zetten voor de Ferrari-engineers om een nieuwe diffuser te ontwikkelen. In Maranello is namelijk besloten om de wagen stap voor stap te verbeteren en niet voor een radicale verandering in één keer te gaan. Dit alles met het oog op 2021. De teams mogen namelijk niet veel veranderen aan de wagen van volgend jaar, waardoor de Scuderia dit 'verloren' seizoen aangrijpt om alsnog de weg naar boven te vinden. Eerder liet teambaas Mattia Binotto al weten dat men op de fabriek in Maranello keihard aan het werk is om de power-unit van 2021 gereed te maken. Het lijkt er dan ook op dat Ferrari alles uit de kast haalt om nog voor 2022 te beschikken over een competitieve bolide. Verstappen, de ideale sportman, haalde in Rusland weer alles uit zijn bolide. Alles over zijn weekend, de wel-niet straf voor Lewis Hamilton en de 'winnende' Bottas bespreken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen in de nieuwste aflevering van de RacingNews365 F1-podcast, die hieronder is te beluisteren.
Meest gelezen