Aan het begin van het hybride tijdperk, dat in 2014 begon, was het de Mercedes-motor die de dienst uitmaakte in de Formule 1. De laatste periode is het echter Ferrari dat qua motorvermogen hard aan de weg aan het timmeren is. Ferrari-teambaas Mattia Binotto kijkt trots terug op die ontwikkeling, die zeker in 2019 duidelijk naar voren kwam: "Ik kan nog goed herinneren dat het gat naar Mercedes tijdens het eerste jaar van het hybride tijdperk mega was. Naar onze schatting was het gat met de motor van Mercedes ruim 80 pk in hun voordeel." "De afgelopen jaren hebben we in Maranello met man en macht geprobeerd om dat gat te dichten. En dat hebben we geweldig gedaan", zo vervolgt de Italiaanse teambaas. "Het voordeel wat we nu op onze concurrentie hebben is naar onze schatting een respectabele 20pk, en niet 50pk zoals onze concurrentie soms beweert." "Alsnog is dat een verschil om trots op te zijn. In een tijdperk waar de motoren qua vermogen eigenlijk steeds gelijker worden, is 20 pk een gat dat je tijdens de kwalificatie en ook gedurende de race vooruit kan helpen. Maar pas echt heel trots ben ik als we races winnen", aldus Binotto tegenover Auto Motor und Sport . Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365. De gebroeders Coronel, Ruud Dimmers en Jeroen van Inkel nemen het volledige seizoen 2019 onder de loep.
Meest gelezen