Nog voor de race begon was Charles Leclerc een van de coureurs die op Silverstone naar binnen ging om slicks onder zijn wagen te krijgen. Een foute keuze, zo bleek toen het al snel ging regenen. Aan het einde van de 52 rondes eindigde Leclerc als een-na-laatste. Lewis Hamilton daarentegen kende een prima race, maar in zijn Ferrari was hij niet bij machte om Nico Hulkenberg (Stake F1) van zijn eerste podium ooit af te houden.
Al met al een zeer matige race voor Ferrari. Teambaas Fred Vasseur probeert de vinger op de zere plek te leggen. Want de wagens werden afgesteld met minder downforce en verwacht werd dat het team op het natte circuit sterk voor de dag zou komen. "We waren een stap minder (met downforce, red.) dan McLaren. We hadden wel veel meer downforce dan Max (Verstappen, red.) maar we waren ook sneller dan Max", begint Vasseur zijn uitleg tegenover onder meer RacingNews365.
"Ik weet niet zeker of pure snelheid het belangrijkste probleem is, maar wat wel klopt is dat de race van Charles in ieder geval in ronde 1 klaar was toen we besloten om een pitstop te maken voor slicks", duidt Vasseur de tactische misser.
"Het belangrijkste probleem was dat we veel moeite hadden om in te halen als we in de vuile lucht zaten en we spendeerden meer leven (van de banden, red.) om in te halen, soms 10 ronden. Het was een moeilijk weekend. Ik denk dat iedereen tonnen spijt heeft (van de strategische keuzes, red.), behalve Lando Norris waarschijnlijk en Nico Hulkenberg. Maar als je zo'n race finisht, heb je altijd het gevoel dat als je één ronde eerder of één ronde later had gepit, het veel beter zou zijn geweest."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!