Zowel in Monaco als in Azerbeidzjan pakte Charles Leclerc namens Ferrari poleposition. In zijn thuis-Grand Prix had hij er niks aan, omdat hij toen niet van start ging, en ook in Bakoe zakte de Monegask al snel terug tot achter Lewis Hamilton en Max Verstappen. Vanaf P1 starten is dus wel leuk, maar het is volgens Ferrari-teambaas Mattia Binotto niet echt representatief. "Volgens mij zijn er overduidelijk twee auto's voor ons die zonder twijfel veel sterker zijn", zegt de Italiaan tegen diverse media waaronder RacingNews365 . "Het was geweldig om poleposition te hebben in Monaco en Bakoe, maar het reflecteert niet onze ware performance." Dat gezegd hebbende stelt Binotto dat het niet per se slecht gaat. "We boeken vooruitgang. We gaan vooruit omdat we uiteindelijk over de auto leren en deze beter benutten ten opzichte van het begin van het seizoen", meent hij. "En we weten dat er nog wat ontwikkelingen aankomen in de toekomst." Met een vierde en achtste plaats stelde de Scuderia in Bakoe enigszins teleur, gezien het feit dat Charles Leclerc (P1) en Carlos Sainz (P5) hoger op de grid startten. Binotto erkent dat. "Over het algemeen is dit waar we staan. In de race hoopten we op een betere pace, zeker gezien de kwalificatie."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.








