De Red Bull-bolides staan al jaren heel hoog op hun achterwielen. Het effect daarvan, het naar voren hellen van de auto, maakt dat er veel neerwaartse druk wordt gegenereerd onder de auto. Een naar voren hellende auto doet dat sowieso, maar hoe groter de hellingshoek, hoe krachtiger het effect en hoe korter je de wielbasis van de auto kunt houden. Voor Red Bull werkt dit principe al jaren, en Ferrari volgt de laatste jaren in toenemende mate dat voorbeeld. Het Italiaanse Corriere dello Sport meldt dat Ferrari de rijhoogte aan de achterkant ook in 2020 weer flink verhoogd, waardoor bijna de niveau's van Red Bull worden bereikt. Als gevolg kan de wielbasis verder worden verkort, met als voordeel dat de auto lichter wordt en er meer met gewicht gespeeld kan worden. Mercedes zal naar verwachting zijn eigen koers blijven varen. De wielbasis van de auto's van de Duitse constructeur is beduidend langer, wat op hogesnelheidscircuits een voordeel oplevert, maar de wendbaarheid van de auto's van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas niet ten goede komt.
Meest gelezen