Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

Kwalificatie

  • 1 BOT 1:02.939
  • 2 HAM 1:02.951
  • 3 VER 1:03.477
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
aut Uitslag Quali
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

Ferrari wil duidelijkheid over Mercedes-trucje: "Wij vertrouwen volledig op de FIA"

Mercedes schudde de Formule 1-wereld tijdens de eerste testweek op met een bijzonder innovatief trucje. Hardop vroeg iedereen zich af of dat wel door de beugel kon, maar Ferrari-teambaas Mattia Binotto zegt niet in protest te zullen gaan. Wel wil de Italiaan duidelijkheid hebben.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Links en rechts vielen er monden open van verbazing in de Formule 1-paddock toen Mercedes gedurende de eerste testweek op kwam draven met een bijzonder nieuw systeem. DAS, wat staat voor Dual Axis Steering, moet het Duits-Britse team aan haar zevende wereldtitel op rij helpen. Volgens Mercedes is het systeem in ieder geval compleet legaal en heeft het goedkeuring gekregen van de FIA om het te gebruiken.

Concurrent Ferrari is niet van plan om in protest te gaan tegen het DAS-systeem. Als het naar de FIA stapt, dan is dat slecht om meer informatie te krijgen over de legaliteit ervan, zo vertelt Mattia Binotto voor de microfoon van onder meer RacingNews365. "Ik heb inderdaad gezien dat er veel discussie is. Ik heb het systeem nog niet in detail bekeken, maar we vertrouwen in de FIA en gaan er vanuit dat zij de juiste beslissing hebben genomen, of zullen nemen."

"We hebben er nog niet met de FIA over gepraat, maar als we dat doen, dan zal dat slechts ter info zijn en om het systeem beter te kunnen begrijpen. Niet om te discussiëren over de legaliteit ervan. Nogmaals, we hebben het complete vertrouwen in de FIA."

Of ook Ferrari het systeem zal adopteren, mits het legaal is, weet de Italiaanse teambaas nog niet, maar dat de Scuderia ook op onderzoek uit gaat, staat vast: "We moeten het systeem eerst begrijpen en onderzoeken of het ook daadwerkelijk grote voordelen meebrengt, maar we gaan er ongetwijfeld naar kijken", erkent Binotto.

Dus in Australië zien we mogelijk ook bij Ferrari eenzelfde systeem op de SF1000? "Nee, als we het introduceren, als het inderdaad grote voordelen heeft, dan zien we het in Melbourne zeker nog niet op de auto. Het is een heel nieuw concept, een nieuw design en natuurlijk moet het ook veilig zijn. Als Ferrari het overneemt, dan zien we het waarschijnlijk pas halverwege het seizoen op de bolide", aldus de teambaas van Sebastian Vettel en Charles Leclerc.

Met medewerking van Aaron Deckers.

8 reacties