Het probleem van Ferrari dit seizoen is dat de SF90 van Charles Leclerc en Sebastian Vettel als een speer gaat op de rechte stukken, maar dat de bolide te weinig downforce en mechanische grip heeft. Daardoor wordt de tijdwinst op de rechte stukken teniet gedaan in de bochtige secties, waarin Mercedes en Red Bull sterker zijn. Volgens de doorgaans goed geïnformeerde Gazzetta dello Sport verschijnt het team uit Maranello tijdens de Grand Prix van Singapore met een grote aerodynamische update aan de start. Zo zullen de Italianen veranderingen doorvoeren aan de voorvleugel, badge boards, de diffuser en de achtervleugel. Deze grote veranderingen moeten ervoor zorgen dat men de krachtige motor beter kan benutten in de bochten en dat daarnaast de slijtage van de achterbanden minder hoog wordt. Overmatige slijtage van de achterbanden vormt de achilleshiel van het team. Met de introductie van een andere achtervleugel en diffuser hoopt het team grote winst te boeken op dit vlak. Tijdens de Grand Prix van Italië bevestigde teambaas Mattia Binotto al ten overstaan van RacingNews365 dat het team voor Singapore veranderingen zou doorvoeren aan de wagen. De Zwitserse-Italiaan wilde op dat moment echter nog niet in detail treden. Luister nu de nieuwste Formule 1-podcast van RacingNews365, met Tom Coronel, Jeroen van Inkel en Joe van Burik.
Meest gelezen