De afgelopen Grands Prix-weekenden zagen we keer op keer problemen bij Ferrari of haar klantenteams. In Canada was het twee weken geleden bijvoorbeeld Mick Schumacher die zijn auto noodgedwongen moest parkeren, terwijl een week eerder in Azerbeidzjan de motor van zowel Charles Leclerc als Kevin Magnussen het begaf. Eerder in het jaar zagen we ook al veel problemen bij de Alfa Romeo-coureurs. Wat betreft de betrouwbaarheid is er dus nog werk aan de winkel voor de Italiaanse auto- en motorfabrikant. In aanloop naar de Grand Prix van Groot-Brittannië moest er wederom een waslijst aan motoronderdelen worden gewisseld. Alleen coureurs van Ferrari, Alfa Romeo en Haas wisselden onderdelen. Het levert voor niemand straffen op.
Ook Sainz staat nu op scherp
Carlos Sainz krijgt een nieuwe turbocharger, MGU-H en MGU-K. Het is zijn derde exemplaar van deze onderdelen, wat betekent dat hij nu op scherp staat. Voor Charles Leclerc is er alleen een nieuwe uitlaat, maar hij wisselde natuurlijk zeer recent al veel onderdelen. Het is overigens wel al zijn zesde uitlaat, daar waar er slechts acht per jaar mogen worden ingezet. Het betekent echter niet dat de vorige vijf al niet meer bruikbaar zijn. Bij Haas zien we een nieuwe verbrandingsmotor (ICE) voor Mick Schumacher, evenals een nieuwe MGU-H en MGU-K. Alfa Romeo-coureur Zhou Guanyu krijgt ook een nieuwe ICE, maar ook een nieuwe turbocharger, MGU-H, MGU-K en uitlaat. Zowel Mick als Guanyu staan nu op scherp en kunnen van deze onderdelen niet meer straffeloos een nieuwe laten installeren.
Meest gelezen