Ferrari was tijdens de wintertestdagen in Barcelona niet opgewassen tegen de Mercedes van Lewis Hamilton en de Red Bull van Max Verstappen. Ondanks dat het coronavirus in Italië nog harder om zich heen sloeg dan in andere delen van Europa, werkten de techneuten en ontwerpers dag en nacht aan de ontwikkeling van de SF1000 - vanuit huis wel te verstaan, want de fabriek was verplicht een aantal weken gesloten. Sebastian Vettel en Charles Leclerc krijgen bij de seizoensopener in Oostenrijk de beschikking over een flink gemodificeerde Ferrari. De voorkant van de auto is onder handen genomen, met aanpassingen aan de neus en tevens nieuwe barge boards. De ontwikkelingen aan de auto hebben ervoor gezorgd dat de carrosserie rondom de versnellingsbak opnieuw vormgegeven moest worden. Ferrari zet met de modificaties in op het sneller en stabieler maken van de SF1000 in de langzamere bochten, waar het in Barcelona veel tijd verloor op de concurrentie. De Italiaanse krachtbron, veelbesproken in de afgelopen maanden, viel tijdens de testdagen tegen. De topsnelheid van de Scuderia was beduidend langzamer dan die van de andere topteams. Problemen of niet? Ferrari heeft haar power unit ondertussen flink onder handen genomen. De verbrandingsmotor gaat 20 pk extra leveren en de technici werken in drie shifts per dag de klok rond om de complete power unit te verbeteren. Een deel van de vermogenswinst komt voort uit het toepassen van nieuwe software.
Meest gelezen