Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Ferrari zonder 'Mission Winnow'-logo's op wagen en kleding tijdens GP Australië

Ferrari is gezwicht voor politieke druk vanuit de Australische overheid. De Italiaanse stal zal in het eerste Grand Prix-weekend van 2019 niet met logo's van het veelbesproken Mission Winnow-initiatief rondrijden. Dit volgt op een aantijging dat het initiatief sluikreclame verspreidt.

De logo's van Mission Winnow zouden namelijk doen denken aan de logo's die sigarettenmerk Marlboro voert. Marlboro wordt evenals Mission Winnow beheerd door tabaksproducent Philip Morris International.

De Australische beleidsbepalers lieten in een eerder stadium weten niet gediend te zijn van mogelijke sluikreclame voor tabak. De reglementen omtrent tabaksreclame zijn al jarenlang waterdicht: in de sportwereld mag niet worden geadverteerd voor rookwaar. In Melbourne zullen Sebastian Vettel, Charles Leclerc en al hun Ferrari-collega's te zien zijn zonder Mission Winnow-logo's op hun teamkledij. De stickers van het initiatief worden eveneens van de nieuwe SF90 afgehaald. Zodoende zullen Ferrari-werknemers in hun oude kloffie rondlopen, de overals van 2018 worden naar verluidt van stal gehaald. Of Ferrari in de overige twintig Grands Prix wél met Mission Winnow-logo's rond zal rijden, is momenteel nog niet bekend.

Viaplay
x
Tv-rechten 'Formule 1 nog jarenlang te zien bij Viaplay'