Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Ferrari

GP Las Vegas: Ferrari optimistisch en hoopt stiekem op herhaling Singapore

Ferrari is het enige team naast Red Bull Racing dat een overwinning binnensleepte in 2023. Het team uit Maranello won in Singapore, het laatste stratencircuit waar de F1 reed. De Scuderia is er van overtuigd dat ook het stratencircuit van Las Vegas goed bij de SF-23 past.

Leclerc Mexico
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De Grand Prix van Las Vegas zou Ferrari goed moeten passen, stelt senior performance engineer Jock Clear. Clear gelooft erin dat de SF-23 in zijn nopjes is op het stratencircuit.

Ferrari heeft het goed gedaan op een aantal stratencircuits in 2023, met hoogtepunten in Azerbeidzjan en Singapore. De enige niet-Red Bull overwinning van het jaar kwam op de straten van Marina Bay, waar Carlos Sainz als eerste over de finish kwam midden september.

De komende race in Las Vegas bestaat uit een recht stuk van 1,8 kilometer langs de Strip, de rest van het circuit slingert door de felverlichte neonstraten van Sin City. De meeste teams zullen naar verwachting kiezen voor een setup met weinig neerwaartse druk.

Op het laatste circuit met weinig downforce, Monza, veroverde Ferrari de pole en leidde het team de openingsfase van de race, voordat Max Verstappen Sainz passeerde voor de overwinning. Clear gelooft dat de Scuderia een sterk weekend tegemoet kan gaan in Vegas.

Ferrari optimistisch maar met beide benen op de grond

"Las Vegas wordt een goede race", vertelt Clear aan de media, waaronder RacingNews365.

"Al onze aanwijzingen duiden erop dat het een circuit met weinig downforce wordt en daarom hebben we er alle vertrouwen in dat we er competitief kunnen zijn, maar we hebben nog steeds een lastige auto. We draaien er niet omheen dat onze auto lastig te begrijpen valt. Ik denk dat we nu weten dat het voor het grootste deel in het DNA van de auto zit, dus voor volgend jaar richten we ons erop om er een veel vriendelijkere auto van te maken, eentje die niet zo'n smal werkgebied heeft."

"In een race kun je niet werken binnen een smal werkgebied, want de race is lang, de temperaturen veranderen, de banden slijten, en je hebt een wat breder operationeel werkgebied nodig om een echt goede race te rijden."

"Dat is waar de kracht van Red Bull ligt: ze hebben een heel breed werkgebied", sluit Clear af.

			© XPBimages
	© XPBimages

Ontdek het zelf en ontvang €50 aan Free Spins bij €25 inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Ontvang €50 aan Free Spins

Formule 1 GP Las Vegas 2023 RN365 Nieuwsdossier

Praat mee!

Viaplay
x
Verstappen Voorzitter rijdersvakbond reageert op veelbesproken boordradio Verstappen