Vorig jaar testte McLaren er al een enkele keer mee: digitale schermen op de auto waarop in theorie steeds wisselende sponsoren getoond worden. De iconische renstal gaat het systeem dit jaar tijdens alle races inzetten, maar had daar wel de toestemming van de FIA voor nodig.
Immers, door die schermen verandert in wezen de livery voortdurend, dat terwijl er regels gelden voor het voeren van afwijkende kleurstellingen.
McLaren gaat nu de schermen, die zich aan weerszijden van de cockpit bevinden, gedurende alle sessies inzetten, ook tijdens GP's. In Bahrein kan men wisselen tussen diverse uitingen gerelateerd aan sponsor Google.
Zorgen over bijkomend gewicht zijn er niet of nauwelijks, aangezien de schermen, gemaakt door Seamless Digital Blends, per stuk slechts 190 gram wegen.
Ook interessant:
Verstappen en Red Bull moeten direct toeslaan in Bahrein
De testdagen voor het nieuwe Formule 1-seizoen zitten erop en er wordt weer geracet! De Grand Prix van Bahrein staat op het programma en dat is meer dan genoeg reden voor Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk om weer samen te komen voor een gloednieuwe RN365 F1-podcast! In de nieuwste aflevering bespreken we uitgebreid de testdagen en blikken we vooruit op de eerste Grand Prix van 2023!
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan