De crash tussen Kevin Magnussen en Logan Sargeant was een keerpunt tijdens de Grand Prix van Miami. De safety car kwam naar buiten, maar pikte leider Lando Norris niet op. De Brit kon zo volgens de deltatijd doorrijden en gratis een pitstop maken. Max Verstappen was namelijk de eerste coureur die achter de safety car bleef hangen.
Het moment was belangrijk, want Norris behield zo de leiding en reed daarna op knappe wijze naar zijn eerste Grand Prix-overwinning uit zijn carrière. De Brit was ontzettend snel en verdiende de zege, maar toch bleef de safety car-situatie de gemoederen bezig houden. De FIA geeft tekst en uitleg tegenover RacingNews365.
"Het was een late call om de safety car naar buiten te sturen", stelt de FIA. "De safety car miste Norris op ongeveer twintig meter, waarna de wedstrijdleiding besloot een langzame ronde te rijden en de rest van de auto's te verzamelen. De marshalls kregen zo de kans om de auto van Sargeant te bergen, wat niet mogelijk zou zijn geweest als alle auto's de safety car direct hadden gepasseerd. Ze wachtten dus tot alle auto's bij elkaar waren voordat ze de safety car mochten inhalen."
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in China, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!