Meerdere teams klaagden de afgelopen tijd over de onduidelijk omtrent de Halo. Hoewel de Halo al in juli werd geïntroduceerd, kwam de FIA maar niet over de brug met de regels omtrent de belangrijke crashtest. Omdat niet duidelijk was hoe sterk de Halo moest zijn en hoe dat getest ging worden, konden de teams het chassis niet afmaken. Dat leverde bij diverse teams problemen op, waardoor de deadline steeds dichterbij kwam. Nu er duidelijk is kunnen de teams dan eindelijk de Halo implementeren in het chassis, al is het nog afwachten of alle teams hun wagen op tijd afkrijgen voor de eerste wintertest van 2018.
In juli van dit jaar stemde de FIA in met het voorstel om de Halo vanaf 2018 verplicht te stellen. Daarmee ging een lang gekoesterde wens in vervulling van de FIA, dat de huidige hoofdbescherming van de coureurs onvoldoende achtte. Voor de technici onder ons, hieronder de eisen waaraan de Halo moet voldoen om door de crashtest te komen.
https://twitter.com/LukeSmithF1/status/911163375962460160
Full details in the updated F1 technical regs on Halo crash testing for 2018 #F1 pic.twitter.com/r0SFnEvQGk — Luke Smith (@LukeSmithF1) September 22, 2017
Meest gelezen