Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

FIA overweegt kortere DRS-zones op F1-circuits in 2019

De voor- en achtervleugel van de Formule 1-bolides gaan er in 2019 heel anders uitzien om inhalen te bevorderen. De verandering zou ook een groter effect van DRS hebben. Op sommige circuits worden de DRS-zones ingekort om het inhalen niet té makkelijk te maken.

De voor- en achtervleugel van de Formule 1-bolides gaan er in 2019 heel anders uitzien: grotere achtervleugels en minder gecompliceerde voorvleugels moeten ervoor zorgen dat optochten zoals in Australië zagen niet meer voorkomen. Op circuits waar al veel wordt ingehaald hebben de nieuwe reglementen mogelijk teveel effect, zoals in Azerbeidzjan, Italië en België. Op dit soort circuits worden de DRS-zones om die reden mogelijk ingekort, zo stelt technisch directeur van de FIA Nikolas Tombazis aan RaceFans.net . "Op circuits waar inhalen nooit een probleem is geweest overwegen we om de DRS-zones te verkleinen. Op een circuit als Barcelona daarentegen, denk ik dat de nieuwe reglementen juist noodzakelijk zijn om het inhalen te bevorderen."

Viaplay
x
Max Hezemans: "Newey wil met Hamilton Verstappen verslaan"