Volgend Formule 1-seizoen gaat de FIA waarschijnlijk enkele DRS-zones inkorten. De nieuwe Formule 1-bolides, die dit jaar in gebruik zijn genomen, maken het voor de coureurs makkelijker om dichter op elkaar te rijden. Ze hebben minder last van verstoorde lucht van een auto voor zich, waardoor het inhalen wat makkelijker wordt.
Een zijeffect van de nieuwe reglementen was dat de DRS nog sterker was dan voorheen, waardoor sommige inhaalacties wel erg makkelijk waren. Het was dan voor coureurs gewoon een kwestie van de DRS open zetten en langs hun concurrent rijden.
Anderen bekeken ook:
Balans
De FIA gaat alle DRS-zones daarom eens goed onder de loep leggen, omdat een gegarandeerde inhaalactie door DRS niet goed voor het spektakel is. "We willen niet dat inhalen onvermijdelijk of makkelijk is. Het moet nog steeds een gevecht zijn."
"Als het te makkelijk gaat, dan is het eigenlijk net zo saai als auto's die vast zitten en niet in kunnen halen. We moeten een balans vinden", aldus Nikolas Tombazis, namens de FIA verantwoordelijk voor alle single seater zaken, tegenover Autosport.
Ook interessant:
Kalff blikt terug op F1-seizoen 2022: "Verstappen wordt volwassener en groeit"
Het Formule 1-seizoen is voorbij en samen met Allard Kalff blikken we in twee video's terug op het spectaculaire seizoen. Hoe goed waren de bolides van de topteams, is Max Verstappen veranderd en wie is nou eigenlijk de kopman bij Ferrari? Je ziet het in onderstaande video!
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan