Er zijn al het hele jaar discussies gaande over de motorreglementen die na de reglementen van 2026 van kracht zouden moeten gaan. Eerder dit jaar vond er een bijeenkomst plaats tussen de motorfabrikanten, F1 en de FIA in Bahrein. Daar werd het voorstel om terug te gaan naar de V10-motoren, die in 2005 voor het laatst werden gebruikt, resoluut van de hand gewezen. Een V8-motor met hybride componenten was de volgende voorkeursoptie en FIA-voorzitter Mohammed Ben Sulayem wilde dat dit in 2029 zou gebeuren.
Er kon echter geen consensus worden bereikt tussen alle partijen over een nieuw motorreglement voor 2029, zeker zo kort na 2026, gezien de kosten die de motorfabrikanten in de nieuwe reglementen hebben gestoken. Als gevolg van het feit dat 2029 van tafel is, heeft RacingNews365 nu begrepen dat de FIA zich richt op 2031, voor wat betreft de overgang naar een nieuw reglement, dat samenvalt met de natuurlijke afsluiting van de cyclus die in 2026 van start gaat.
Er stond bovendien na de Grand Prix van Italië een bijeenkomst op de planning om de volgende stappen te bespreken rond een eventuele toekomstige motor, maar die is inmiddels uitgesteld. Die vergadering is namelijk uitgesteld om de fabrikanten, de FIA en de F1 meer tijd te geven om zich voor te bereiden op de vereiste discussies.
Unibet pakt uit! Bij een podiumplaats van Verstappen op Monza of een zege van Norris of Piastri, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
Praat mee!