De MGU-K van Daniel Ricciardo gaf tijdens de kwalificatie van de Singaporese GP kortstondig meer vermogen dan de toegestane 120 kW. Volgens het Renault-team was het behaalde voordeel met een microseconde uiterst verwaarloosbaar. Bovendien vond de overtreding niet plaats tijdens de snelste ronde van de Australiër. De FIA kende echter geen genade en schrapte de naam van Ricciardo uit de uitslag van de kwalificatie. Daardoor moest de Renault-coureur de Grand Prix van Singapore achteraan beginnen. Zowel coureur als team was duidelijk geïrriteerd door de beslissing van de FIA , maar wedstrijdleider Michael Masi blijft bij zijn oordeel: "De afgelopen tijd zijn we soms minder streng als het gaat om racen op de baan, maar qua technische regels bestaat er geen middenweg", zo liet hij optekenen ten overstaan van RacingNews365 . "Als we op het gebied van overtredingen van de technische regels minder strikt zijn, dan scheppen we een gevaarlijk precedent. Het is niet relevant of er voordeel wordt behaald met een technische overtreding. Wat betreft de technische regels zijn we in de Formule 1 duidelijk: regels zijn regels. Er is een maximum en dat heeft Renault overschreden. Ik voel mee met Daniel, maar de regels zijn nou eenmaal zo. Net als bij alle andere Formule 1-teams zijn de regels ook bij Renault gewoon bekend", aldus de Formule 1-wedstrijdleider en landgenoot van Ricciardo.
Meest gelezen