De meeste onvrede zit hem in het al dan niet inzetten van de MGU-H. In het geruchtencircuit gaat rond dat Honda er graag van af wil, maar dat Mercedes en Renault het systeem willen behouden. Honda denkt beter af te zijn zonder de MGU-H, een onderdeel waarmee zij in de afgelopen drieënhalf jaar veel problemen heeft gehad. De concurrentie ziet de Japanse leverancier liever geen grote stappen vooruit maken en probeert ze door middel van het behoud van de MGU-H op afstand te houden. Carey weet het volgende over de materie. "Wat het nieuwe reglement ook wordt, het is met name belangrijk dat we stappen vooruit blijven zetten. De kosten moeten omlaag, de verdeling van het prijzengeld moet eerlijker. In de afgelopen maanden hebben we al een paar goede sprongen kunnen maken en voor wat betreft dit moment komt het neer op het gladstrijken van details. Het akkoord zal binnen niet al te lange tijd op tafel liggen", voorspelt de Amerikaan. De laatste keer dat de motorregels flink op de schop gingen was voor het seizoen 2014, toen de atmosferische V8-krachtbronnen werden ingeruild voor turbohybride zescilinders. Mercedes was destijds de grootste profiteur van de nieuwe reglementen.
Meest gelezen