De crash van Max Verstappen in de slotfase van de Grand Prix van Azerbeidzjan zorgde voor vliegende afstandsbedieningen in menig Hollandse huiskamer en ongetwijfeld ook een hoop gescheld. In Bakoe zelf kwam voornamelijk kritiek over dat de safety car er zo lang over deed om naar buiten te komen na de zware klap. Zo noemde Charles Leclerc het direct na de crash over de boordradio al 'een grap' dat de safety car zo laat pas de baan op kwam. Na afloop van de race uitte hij tegenover onder meer RacingNews365 nogmaals zijn verbazing. "Ik was verbaasd dat de safety car niet eerder kwam, daarom uitte ik mijn zorgen over de boordradio", aldus Leclerc. "Voor mij was het duidelijk dat ik niet meer zou pushen na zo'n crash. Het was midden op het rechte stuk, dus het was best gevaarlijk. Het duurde alleen langer dan ik had verwacht. Maar volgens mij waren alle coureurs ook zo verrast." Daar had de Monegask gelijk in, want ook zijn teamgenoot Carlos Sainz vond het opmerkelijk dat Bernd Maylander pas zo laat naar buiten kwam. "Normaal gesproken komt er na zo'n groot ongeluk eerst een dubbele gele vlag en dan een paar seconden later de safety car", zegt de Spanjaard, die de situatie met zijn Ferrari-teamgenoot aan gaat kaarten bij wedstrijdleider Michael Masi. "Nou duurde het dertig seconden, een minuut voordat de safety car werd ingezet en moesten we langs een zware crashsite rijden waar alleen de gele vlag hing." Ook de wenkbrauwen van Sebastian Vettel gingen omhoog toen de safety car niet meteen de baan opkwam. "Het was vrij duidelijk dat hij in het midden van de baan stond en het duurde best lang, maar we zullen wel uitzoeken hoe het zit."
Meest gelezen