Dinsdagochtend publiceerde moederbedrijf NENT de resultaten van het eerste kwartaal. CEO Anders Jensen zegt dat het een groot succes was. "De lancering van Viaplay in Nederland heeft alle verwachtingen overtroffen", jubelt hij. "Het droeg voor het grootste deel bij aan onze groei van 778.000 abonnees in het eerste kwartaal."
Meer dan 600.000 Nederlanders
Het is het vijfde kwartaal op rij dat de groei van het bedrijf dubbele cijfers bedraagt, waarbij de Nederlanders volgens de directeur een grote rol hebben gespeeld. Exacte cijfers over het aantal Nederlandse abonnees geeft Viaplay niet, maar uit opmerkingen bij de financiële stukken is op te maken dat er waarschijnlijk tussen de 600.000 en 775.000 Nederlanders een Viaplay-abonnement hebben.
Er staat namelijk dat er in totaal 1,2 miljoen internationale (buiten Scandinavië) abonnees zijn, waarvan meer dan de helft (600.000) Nederlanders. Aangezien er 778,000 abonnees bij zijn gekomen in Q1, zal het aantal Nederlandse abonnees daar ergens tussen liggen. Vergeleken met een jaar geleden heeft Viaplay zelfs 52% meer abonnees gekregen.
Ook interessant:
Perfecte comeback geeft Verstappen en Red Bull weer hoop
Na een ijzersterk Grand Prix-weekend in Italië ziet Max Verstappen de achterstand in het WK op leider Charles Leclerc bijna halveren. Is de regerend wereldkampioen weer helemaal terug in de strijd voor zijn tweede titel?
Dat en nog veel meer bespreken autocoureur Tom Coronel, F1-expert Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk in de nieuwste podcast van RacingNews365.