Dat Liberty Media een meer naar de fans gerichte insteek heeft, werd in het eerste halve seizoen al duidelijk. In tegenstelling tot het tijdperk 'Ecclestone' worden er dit seizoen meer beelden van achter de schermen getoond en zijn er diverse extra activiteiten voor de fans op het circuit. Dat leverde volgens Carey meer betrokkenheid op, wat automatisch zijn doorwerking had in de bezoekersaantallen. "We zijn pas halverwege het seizoen, maar de bezoekersaantallen, de kijkcijfers en het aantal bezoekers van onze online content zijn flink gegroeid" , zei Carey tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers.
De aanpassingen die Liberty Media heeft doorgevoerd in het afgelopen jaar slaan dus aan bij de fans, maar het is slechts het begin volgens Carey. Liberty Media is bezig met een grootschalig plan om de betrokkenheid nog verder te verbeteren. "We zitten momenteel midden in de ontwikkeling van een drie- tot vijfjarig strategisch plan, waarin in de interactie met de fans centraal staat. Een verbetering van die interactie moet de Formule 1 positief beïnvloeden en is het fundament voor de sport op lange termijn" , aldus Carey.
Meest gelezen