Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

'Formule 1 kijkt naar mogelijkheden digitaal scherm op Halo'

De Halo zal de komende jaren nog fors veranderen qua uiterlijk. Dat is althans het idee van McLaren-teambaas Zak Brown. Brown denkt dat de Halo commercieel gezien nog kan worden doorontwikkeld en volgens Brown denkt de Formule 1 er over na om een digitale 'ticker' met tekst op de Halo te zetten.

De digitale 'ticker', zoals die ook op de aandelenbeurs vaak wordt gebruikt, moet ook in de Formule 1 zijn intrede gaan doen als we Zak Brown mogen geloven. Volgens de McLaren-teambaas gaat de Formule 1 kijken naar een 'digitalisering' van de Halo. "De Formule 1-organisatie wil er een digitaal schermpje op zetten" , zegt Brown over het idee om de Halo te 'digitaliseren'. "Zoiets als je ook wel ziet op de beurs of om boodschappen op te tonen."

Brown denkt dat de Halo naast de 'digitalisering' nog verder wordt ontwikkeld de komende jaren. "Zoals dat met alle nieuwe dingen gaat, zal de Halo er over vijf jaar heel anders uitzien. Het moet nog worden doorontwikkeld." "Het belangrijkste is dat de Halo meer wordt geïntegreerd in de auto. Nu lijkt het alsof de Halo er op het laatste moment opgezet is" , aldus Brown. Brown ziet ook wel de voordelen van de Halo in. "Het heeft misschien een nadelig effect op de aerodynamica, maar het biedt wel mogelijkheden op commercieel gebied" , besluit Brown positief.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi