Met de nieuwe campagne We Race As One vraagt de Formule 1 enerzijds aandacht voor strijd voor gelijkheid in de wereld, terwijl men anderzijds het werk van vele onvermoeibare vrijwilligers in de strijd tegen corona wil bedanken en eren. Symbool voor de We Race As One-beweging is de regenboog, die gedurende de openingsrace op de Red Bull Ring op de auto's en langs de baan te zien zal zijn. Maar daar blijft het niet bij, zo benadrukt de Formule 1: "Deze campagne is niet voor één week, of voor één jaar, of voor zolang als deze thema's de krantenkoppen domineren. Het is een blauwdruk voor de strategie van de Formule 1 om een verschil te blijven maken binnen en buiten onze sport." Later deze week zal de Formule 1 meer aankondigingen doen over hoe men diversiteit in de Formule 1 wil promoten en faciliteren. Er wordt onder andere een Formula 1 Task Force in het leven geroepen die de dialoog tussen alle betrokken personen in de paddock op gang moet brengen. De CEO van de Formule 1, Chase Carey, omarmt het initiatief volledig: "De eerste race in Oostenrijk is een groots moment voor onze sport, maar we erkennen ook dat er issues spelen die groter zijn dan welke sport of welk land dan ook. We Race As One is onze manier om dank te zeggen voor ieders moed tijdens de afgelopen maanden en tevens stil te staan bij de grootste problemen waar de wereld nu voor staat."
Meest gelezen