De banden zullen aan de hele rechterkant tussen bocht drie en bocht vier worden geplaatst, meldt de FIA donderdag. Vorige week ging Romain Grosjean tijdens de race met hoge snelheid dwars door de vangrail heen die daar was geplaatst. Het gevolg was dat het chassis in tweeën brak, Grosjean in zijn overlevingscel achter de vangrail terechtkwam en alle aanwezige brandstof ontbrandde als gevolg van het scheuren van de brandstoftank. De FIA grijpt de mogelijkheid aan om ook op andere delen van het circuit de veiligheid anders te organiseren. Ter hoogte van bocht negen (waar de coureurs weer de lay-out van het Grand Prix-circuit gaan volgen, nadat ze en stuk hebben afgesneden, red.) worden de bandenstapels die daar staan verlengd en verbreed, waardoor de stapel uit vier rijen zal bestaan. Iets daarvoor worden tussen bocht acht en bocht negen de kerbstones aan de rechterkant onder handen genomen. De internationale autosportbond is bang dat de auto's daar de lucht in vliegen en het veranderen van de kerbstones zal het risico daarop verlagen. De veranderingen volgen op een inspectie die de FIA na de Grand Prix van Bahrein van vorige week heeft uitgevoerd. Het circuit is opnieuw beoordeeld door wedstrijdleider en race director Michael Masi, een circuitinspecteur en de veiligheidsafdeling van de bond. Romain Grosjean overleefde een horrorcrash tijdens de GP van Bahrein. Max Verstappen was allerminst onder de indruk van Alexander Albon en voert de druk op Red Bull op. Dit en meer in de F1-podcast van RacingNews365 met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen