Het Formule 1-team van Williams heeft een drukke week achter de rug, maar daar zal het niet om treuren. Integendeel, in de tweede week van januari heeft de renstal namelijk een aantal nieuwe deals aangekondigd die een zekere financiële druk van zijn schouders halen. Hiervoor heeft het team maar één man te bedanken: nieuwe aanwinst Nicholas Latifi. Met het vastleggen van Latifi heeft het team, tevens een aantal sponsoren mogen verwelkomen. Williams heeft de tweede week van het nieuwe jaar gebruikt om deze bekend te maken. Voor de kenners zal het geen verrassing heten dat Williams allereerst naar buiten bracht dat het de banden met Sofina Foods versterkte. Aan het hoofd van de Canadese voedselproducent staat namelijk Michael Latifi. De succesvolle zakenman is CEO en bestuursvoorzitter bij het bedrijf én vader van Formule 1-coureur Nicholas. Sofina Foods kwam in 2019 al aan boord bij Williams, maar nu Latifi als fulltime coureur aan de slag mag bij de equipe uit Grove, zal het prominenter te zien zijn. Het bedrijfslogo is onder andere op de achtervleugel en de overalls van de coureurs terug te vinden. Sofina Foods heeft voor nu besloten om ook een dochteronderneming, koffiemaker Lavazza, in de Formule 1 te plaatsen. Het van oorsprong Italiaanse bedrijf steunt de carrière van de vierentwintigjarige Latifi al jaren en zal hiermee niet stoppen nu hij het hoogste niveau heeft bereikt. Tenslotte is daar de meest recente toevoeging: Royal Bank of Canada. Vanaf het begin van het 2020-seizoen zal het logo van de Canadese bank te zien zijn op de FW43, Williams' nieuwste Formule 1-auto. Het logo van de bank zal op de neus van de auto terechtkomen. Overigens heeft de komst van Sofina Foods ervoor gezorgd dat Williams de samenwerking met Unilever, een concurrent van het Canadese conglomeraat, heeft moeten beëindigen. Het Brits-Nederlandse bedrijf verdwijnt echter niet uit de Formule 1, maar vindt een thuis bij McLaren.
Meest gelezen