Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Formule 1-teambazen en Pirelli plannen spoedoverleg in

Het spanningsgehalte tijdens Formule 1-races is in de afgelopen maanden behoorlijk aan het dalen. Slechts éénmaal veranderde de leiding via een inhaalactie op de baan en dat was tijdens de Grand Prix van Bahrein, toen leider Charles Leclerc zijn weg moest vervolgen met een kreupele Ferrari. Men acht het nodig om in te grijpen.

Zodoende worden de tien Formule 1-teambazen voorafgaande aan de eerste vrije training voor de Grand Prix van Oostenrijk, die komend weekend zal plaatsvinden op de Red Bull Ring in Spielberg, opgetrommeld. De beleidsbepalers van de renstallen gaan tijdens een spoedoverleg de discussie aan met bandenleverancier Pirelli. Boze tongen beweren namelijk dat de rubberproducent een groot aandeel heeft in het teruglopen van het spanningsgehalte. Van de tien Formule 1-teams zouden enkel Mercedes en McLaren momenteel weinig tot geen problemen ondervinden met betrekking tot het 2019-rubber van Pirelli. Pirelli maakt dit jaar gebruik van banden die een iets dunner loopvlak hebben dan gebruikelijk, dit nadat er in 2018 klachten binnen waren gekomen. De nieuwe banden lijken echter nog minder handelbaar te zijn, dan het oude rubber was. Sinds 2011 is Pirelli de enige bandenleverancier in de Formule 1, een hoedanigheid waarin het Italiaanse merk vanaf volgend jaar zeker nog vier seizoenen zal verkeren.

Viaplay
x
Tv-rechten 'Formule 1 nog jarenlang te zien bij Viaplay'