De FIA liet eerder al weten dat het de extra veiligheid ook in andere raceklassen wil verplichten. De F2 staat bovenaan het lijstje daarbij. In Monza wordt de volgende versie van de F2-auto gepresenteerd die de komende jaren uit moet komen in de raceklasse. Daarop is ook de Halo is gemonteerd. " Het is logisch dat de F1 voorop loopt. Zij hebben de grootste budgetten en de beste R&D. Normaal lopen de andere series daar twee of drie jaar op achter. Dat zou ons in staat stellen om het te introduceren en de ontwikkelkosten zo laag mogelijk te houden," laat Laurent Mekkies weten. " Nu wordt het erg, erg krap om het te realiseren."
De FIA wil de Halo snel al mogelijk introduceren en daarmee een lijn trekken met de F1. " FIA president Jean Todt pusht erg hard om zo snel mogelijk de Halo in te voeren. Hij vindt dat de extra bescherming er niet alleen in de F1 moet komen. We proberen om de ontwikkeling van de Halo te versnellen," laat Mekkies weten.
Meest gelezen