Dat is de uitkomst van overleg tussen de FIA, de organisatie van de Formule E en alle betrokken teams en autofabrikanten. De maatregel zou tot een halvering van de kosten moeten leiden, zo bericht de FIA in een verklaring. 'Na een e-stemming heeft de FIA World Motor Sport Council (WMSC) het besluit bekrachtigd om de homologatieperiode van de huidige bolides te verlengen, waarbij fabrikanten de aandrijflijncomponenten de komende twee seizoenen slechts één keer mogen wijzigen', meldt de internationale autosportfederatie. Teams kunnen ofwel een nieuwe auto introduceren in seizoen zeven, voor een cyclus van twee jaar, of de bestaande technologie blijven gebruiken voor het volgende seizoen voordat ze een jaar daarna een nieuwe auto homologeren voor een enkel seizoen. "We hebben voor een flexibele benadering gekozen", reageert Formule E-oprichter Alejandro Agag. "Niet alleen met de snelle en verstandige beslissing om het seizoen tijdelijk op te schorten, maar nu ook door het implementeren van kostenbesparende maatregelen om de ontwikkelingskosten voor de teams te verlagen. We luisterden naar de feedback van de teams en de fabrikanten en werkten nauw samen met de FIA om de lancering van de Gen2Evo uit te stellen en de teams de komende twee jaar slechts een homologatie te staan."
Meest gelezen