Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Gasly komt tekort in Duitsland: "Zeer frustrerend om geen punten te scoren"

Pierre Gasly begon als vierde aan de Duitse Grand Prix, kende een mislukte start en viel in de slotfase van de race uit na een touche met Alexander Albon. Een race die perfect past in het moeizame seizoen van de Red Bull-coureur.

"Het was een knotsgekke race die alles in zich had. Met de regen, crashes, safety cars en pitstops, werd het een loterij waarin er veel kansen voor me lagen. Ik ben dan ook erg teleurgesteld dat ik daar niet het meeste uit wist te halen en de race niet wist te finishen", blikt Pierre Gasly terug. "In de slotfase was ik in gevecht met Alexander Albon en maakten we contract. Hierdoor verloor ik mijn voorvleugel en liep ik een lekke voorband op, waardoor ik de auto stil moest zetten. Ik kan niets anders zeggen dan dat het zeer frustrerend is om geen punten te scoren." De start van de beide Red Bulls was zeer slecht op Hockenheim, waarbij Gasly zelfs terugviel tot in het middenveld, waar hem een felle strijd wachtte in de eerste ronden. De Fransman legt uit wat er verkeerd ging. "Bij de start had ik veel teveel wielspin en verloor ik een aantal posities in een hectische run naar de eerste bocht." "In deze omstandigheden is het altijd een gok wanneer te stoppen en soms heb je ook het geluk aan je zijde nodig. De snelheid was aanwezig en we blijven pushen. Voor het team en voor Honda was het geweldig dat Max de race won en volop punten scoorde." Gasly scoorde tot dusver 55 punten tegenover 162 voor Max Verstappen. De Fransman finishte in een van de elf verreden Grands Prix voor zijn teamgenoot.

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"