Sebastian Vettel koos tijdens de Grand Prix van Monaco met zijn team Aston Martin voor de overcut. Vanaf de zevende plek zag hij hoe Lewis Hamilton en Pierre Gasly voor hem verdwenen en een pitstop maakten. De Duitser koos ervoor om enkele ronden langer door te rijden en dat zorgde ervoor dat hij Hamilton in wist te halen.
Het spande er echter om of hij de AlphaTauri-coureur eveneens in kon halen. Toen de viervoudig kampioen de pitstraat uitkwam, kwam hij op gelijke hoogte met Gasly en begonnen ze zij aan zij aan de weg omhoog richting Beau Rivage en Massenet.
Het lukte om lange tijd naast elkaar de heuvel op te rijden, maar een van de twee coureurs zou uiteindelijk eieren voor zijn geld moeten kiezen. Het was Gasly die op de rem trapte, want anders waren de coureurs samen in het water geëindigd, oordeelt hij na afloop in gesprek met onder meer RacingNews365.
"Ik ben na de race met Vettel gaan praten en vertelde hem dat hij me geen centimeter verder had kunnen 'afknijpen'. Dat stuk bergop is niet echt een recht stuk, het is heel bochtig. Ik hoopte dat hij me ruimte zou gaan geven, maar totdat we boven waren had ik geen idee of dat ging gebeuren."
"We zaten heel dicht op elkaar. Het was heel rap, hard racen, maar wel fair. We kwamen er allebei uit. Als ik iets meer agressief was geweest hadden we echter samen in de haven kunnen eindigen. Ik ben blij dat we er beiden uit zijn gekomen", zegt hij met een glimlach.
Vettel geeft toe dat er weinig tot geen ruimte was. "Ik kon echt weinig zien, want hij zat in mijn dode hoek. Ik gaf hem ruimte, maar ik had verse banden, dus dat was net genoeg. Ik zat net een kwart autolengte voor hem, en dat maakt het verschil."
Bekijk hieronder nog eens die beelden van het heerlijke gevecht, die we helaas niet live te zien kregen.
Ook interessant:
De Grand Prix van Monaco stond niet bol spanning, maar er vielen genoeg mensen in positieve of juist negatieve zin op. En dat is al-tijd voer voor uitgebreid napraten in de Formule 1-podcast van RacingNews365.
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan