Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

'Geen bewijs dat nieuwe Formule 1-regels 2019 voor meer inhaalacties zorgen'

De nieuwe Formule 1-regels voor 2019 kunnen niet op veel steun rekenen van de diverse F1-teams. Het team van Renault vindt de regels ondoordacht, daar waar Red Bull de regels een paniekreactie vindt.

In 2019 krijgen de F1-auto's een andere voor- en achtervleugel. Met name de veranderingen aan de voorvleugel zorgen ervoor dat de teams terug moeten naar de tekentafel. Bob Bell, technisch directeur van Renault F1, twijfelt of de veranderingen zorgen voor mee inhaalacties. Bell vindt het goed dat de Formule 1 nadenkt over het verbeteren van de sport, maar vindt de veranderingen overhaast doorgevoerd. Er is volgens hem geen enkel bewijs was de veranderingen ook echt werken. "We hebben een bijdrage geleverd aan de research en het is goed dat teams betrokken worden. Wij beschikken over de capaciteit en weten hoe de sport werkt. Ik twijfel er wel aan of er nu recht wordt gedaan aan de research die diverse teams hebben gedaan."

Bell vindt het vooral frustrerend dat de F1 wederom veel te snel veranderingen door wil voeren, zonder dat zeker is dat deze het gewenste effect hebben. "Ik ben niet tegen verandering, maar wel tegen het feit dat dit haastig wordt doorgevoerd zonder dat er bewijs is dat het ook echt het gewenste effect gaat hebben. Hierdoor worden de teams op extra kosten gejaagd, want alles wordt weer last minute geïntroduceerd." "Persoonlijk had ik liever gewacht en ons volledig gefocust op de nieuwe regels en auto's voor 2021. Dat is beter dan een beslissing te nemen zonder dat iets goed doordacht is."

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"