Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Gefrustreerd Mercedes tast nog in het duister na overwinning Verstappen

Mercedes baalt hard van het resultaat tijdens de GP van de Verenigde Staten. De Duitse renstal dacht sterk voor de dag te kunnen komen, maar verloor uiteindelijk van Max Verstappen en Red Bull. Er heerst teleurstelling en onzekerheid bij de Duitse renstal.

Mercedes en Lewis Hamilton hoopten in Austin de leiding in de coureursstand weer over te nemen van Max Verstappen, maar de Nederlander was op zondag te snel. Dit kwam voor de Duitse renstal als een verrassing na een sterk begin van het Grand Prix-weekend in de Verenigde Staten, zo legt Andrew Shovlin uit voor de microfoon van onder meer RacingNews365 . "Er heerste een gevoel van teleurstelling bij het team", trapt de technisch directeur trackside van Mercedes af. "We wilden hier geen punten inleveren in beide kampioenschappen. Het is lastig voor ons om blij te zijn op dit soort momenten. Normaal gesproken komt de frustratie naar boven als we weten dat we het niet goed hebben gedaan, maar daar moeten we nu naar kijken: hoe hebben we het beter kunnen doen?" Shovlin zet een aantal vraagtekens neer bij de prestaties van Mercedes. Het is nog niet helemaal duidelijk waarom de Duitse renstal ineens minder competitief was ten opzichte van Red Bull. "Misschien hadden we juist meer uit de strategie moeten halen", vraagt de ingenieur zich af. "En waarom waren we zo slecht op de medium band? Max zat de hele tijd vlak achter ons, dat gaf ons het idee dat we enorm veel snelheid misten." De titelstrijd is volgens Mercedes nog lang niet verloren, zo legt Shovlin uit. In Turkije kwamen Hamilton en Valtteri Bottas zeer sterk voor de dag terwijl Red Bull juist snelheid tekort kwam. Dit ligt volgens de Mercedes-ingenieur aan het klaarstomen van de bolides in de vrije trainingen. In de details van de afstelling wordt volgens hem het verschil gemaakt. "Op de harde band werkte de auto van Lewis bijvoorbeeld veel beter (op COTA, red.) en toen konden we Red Bull wél aanvallen. Er is genoeg wat we moeten gaan begrijpen. Het kampioenschap zal bepaald worden in het optimaliseren van de auto op het asfalt. We moeten er voor zorgen dat we scherp blijven in plaats van ons zorgen te maken. We zijn echter wel gefrustreerd van de uitkomst hier."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi