vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Geschorste Fenati door het stof: "Heb me niet als man gedragen"

Romano Fenati was tot voor kort een naam die niet bij heel veel mensen een belletje deed rinkelen. De jonge Italiaan is binnen een dag tijd echter wereldberoemd geworden, en niet op een positieve manier.

Fenati kneep tijdens de Moto2-race op het circuit van Misano in de rem van tegenstander Stefano Manzi, terwijl het tweetal op hoge snelheid over het rechte stuk reed.

Fenati werd stante pede gediskwalificeerd, kreeg een schorsing van twee wedstrijden aan de broek en hoorde vandaag (maandag) te zijn gedumpt door zijn werkgever. Het team waarvoor hij volgend jaar aan de bak wil, is bovendien van zins om het contract te verscheuren. Reden genoeg voor de jonge Italiaan om een excuusbrief te schrijven.

De complete rede van Romano Fenati:

Ik wil de complete sportwereld mijn excuus aanbieden. Vanochtend werd ik wakker, maar dacht ik me in een slechte droom te bevinden. Ik blijf steeds nadenken over het moment van gisteren en dat wat ik gedaan heb was fout.

Ik heb me niet als een volwassen man gedragen. Een volwassen man zou de race finishen om daarna naar de wedstrijdleiders te stappen om gerechtigdheid te halen. Ik had niet moeten reageren op de provocatie. De kritiek die men op mij heeft is terecht, ik begrijp de wrok die wordt gekoesterd.

Ik wil mijn excuses aanbieden aan iedereen die in mij gelooft, iedereen die beschadigd is door mijn actie. In mijn carrière heb ik me altijd voorbeeldig gedragen, in de Moto3 was ik vorig jaar één van de weinigen die in het complete seizoen geen enkele straf ontving. Ik heb nimmer iemand anders’ leven op het spel gezet.

Helaas heb ik een impulsief karakter, maar het was allerminst mijn bedoeling om de andere rijder te bezeren. Ik wilde hem aan het verstand brengen dat wat hij aan het doen was, idioot was. Daarmee wil ik mijn eigen acties niet minder maken dan dat ze zijn. Ik bied mijn excuses aan en zal me terug moeten trekken.

Ik heb nu de tijd om te reflecteren op mijn eigen acties en zal proberen mijn geest leeg te maken.

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer