In 2022 gaan de regels in de Formule 1 flink op de schop. Daarom willen de verschillende teams zo vroeg als mogelijk beginnen met het ontwerpen van de nieuwe bolide. Het aerodynamische gedeelte van de wagen mag echter nog niet worden ontworpen, de teams hebben namelijk afgesproken per 1 januari 2021 daarmee van start te mogen gaan. De voorkant van de wagen telt echter niet als een aerodynamisch gedeelte van de wagen, waardoor Ferrari alvast begonnen is met de ontwikkeling van de 2022-bolide.
De Scuderia is in Maranello duidelijk hard aan het werk geweest, want Motorsport.it laat weten dat de Italianen afgelopen week al de eerste crashtest hebben doorstaan. Ferrari heeft zodoende de voorkant van de wagen al goed kunnen laten keuren door de FIA. Een belangrijk bericht voor de werknemers binnen de Scuderia, er lijkt namelijk hoop aan de horizon te gloren wat betreft het 2022-seizoen. Op dit moment zijn Ferrari en Renault namelijk de enige F1-teams die de eerste crashtest van 2022 al hebben doorstaan.
Natuurlijk zegt de geslaagde crashtest nog niks over de potentie van de 2022-bolide, maar de boodschap van de Scuderia richting de tifosi is duidelijk. Men zal er zoals teambaas Mattia Binotto eerder al liet weten alles aan doen om zich te revancheren voor het dramatisch verlopen 2020-seizoen.
Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!
Kortom, het ideale avondje uit!
Bestel snel jouw tickets op=op