De eerste vrije training in Imola verliep nog niet naar wens voor Max Verstappen en Red Bull. De Nederlander worstelde met zijn geüpdatete auto, eindigde op de zevende plaats en sloeg zelfs even op het stuur. Voormalig Formule 1-coureur Timo Glock weet wel waar het fout gaat voor Red Bull. Hij wijst naar de verouderde windtunnel.
"Nerveus, heel erg nerveus", zo omschrijft Glock bij Sky DE het gedrag van de auto. "Ik denk dat het radiobericht en een paar andere dingen veelzeggend zijn. Ze zijn niet op de gewenste weg met de updates. Max stond op het punt om aan een ronde te beginnen en wilde momentum meenemen in de laatste bocht. Hij krijgt dan echter onbalans in de auto en daarna volgt er een reactie op het stuur. Max maakt zich boos en dat zien wij ook."
Glock weet echter wel waar het misgaat. "Er zullen meer hoofdbrekens zijn. We weten wel dat Red Bull het altijd weer voor elkaar krijgt en Verstappen ook. Het probleem is dat je begint met wat de windtunnel en data je vertellen. Je moet je realiseren dat de windtunnel blijkbaar andere resultaten levert dan wat er in de werkelijkheid gebeurt. Dat is het grote probleem waar Red Bull gewoon mee worstelt. Ze blijven nieuwe onderdelen brengen waarvan je zegt: 'oké, het gaat deze kant op'. Dan schroef je het op de auto en gaat het precies de andere kant op."
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Italië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!