De fan moest volgens Liberty Media voorop komen te staan. Men beweerde dat het gat tussen de liefhebber en de coureurs en teams te groot was geworden. Autosporticoon Mario Andretti (78) is van mening dat zijn landgenoten uitermate geschikt zijn voor de klus om Formule 1 dichter bij de fan te brengen, en is bovendien tevreden met de wijze waarop Liberty Media te werk gaat.
"Het is absoluut goed dat Liberty Media niet binnen is komen stormen, om alles meteen te willen veranderen", laat Andretti in een exclusief gesprek met Racingnews365 weten. "In de Formule 1 moeten anno 2018 veel dingen veranderen, maar niemand heeft de magische toverstaf om dat allemaal in één keer door te zetten." "Liberty is druk om het evenement aan te kleden", analyseert Andretti, zelf de laatste Amerikaan die een Formule 1-race op zijn naam schreef (Zandvoort 1978). "Ze denken aan de show, hebben een festivalvorm gecreëerd en staan andere raceklassen toe om het voorprogramma te vormen." In de afgelopen tijd heeft Andretti een aantal keer gesprekken gevoerd met de nieuwe eigenaren van de F1. "Ik moet zeggen: ze stellen me zeker niet teleur. Van tevoren was ik bang dat ze alles verkeerd zouden vinden en de boel overhoop zouden halen, maar daar is geen sprake van geweest. Het is goed om nieuwe dingen te proberen, maar het wiel voor een tweede keer uitvinden hoeft niet. Traditionele waarden moet je in ere houden, zo is F1 nu eenmaal."
Meest gelezen