Liberty Media heeft haar kwartaalcijfers van het tweede kwartaal van 2024 bekendgemaakt. Opnieuw heeft het Amerikaanse mediabedrijf, als eigenaar van de Formule 1, een flinke groei doorgemaakt. Dit jaar is die groei in het tweede kwart van 2024 vooral te danken aan de terugkeer van de Grand Prix van China.
De cijfers van dit jaar worden logischerwijs vergeleken met dezelfde periode in 2023. Toen verdiende de organisatie van de koningsklasse 724 miljoen dollar. Dit jaar gaat het om een slordige 871 miljoen dollar, een flinke stijging van zo'n 150 miljoen. Die groei is grotendeels te danken aan het feit dat er dit jaar acht Grands Prix werden georganiseerd in het tweede kwart van het jaar, terwijl dat er vorig jaar maar zes waren.
Dit jaar zijn namelijk de Grand Prix van China en Emilia-Romagna terug op de kalender en vooral die eerste zorgde voor een gigantische economische boost. De tribunes in Shanghai zaten bomvol en de populariteit van de sport in China is in jaren niet zo groot geweest, grotendeels veroorzaakt door thuisheld Guanyu Zhou.
Verder geeft Liberty aan dat dat de groei in omzet ook deels komt door een stijging in mediarechten en dat de abonnementsopbrengsten van streamingsdienst F1TV omhoog zijn gegaan. Ook hebben de Formule 2 en Formule 3 bijgedragen, omdat zij in deze periode meermaals in actie zijn gekomen.
Ook interessant:
Verstappen verliest belangrijke Red Bull-pionnen als vallende dominostenen
In de zomerstop van de Formule 1 staat het nieuws niet stil. Opnieuw vertrekt een belangrijke Red Bull-pion bij het team van Max Verstappen. Waar houdt dit op? Houdt dit überhaupt een keer op en wat betekent het voor de Nederlandse F1-vedette?
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!