Lando Norris kwalificeerde zich als zesde voor de Formule 1 Grand Prix van Azerbeidzjan, maar het is de vraag of hij vast kan houden aan die startplaats. Mogelijk krijgt hij een straf voor het negeren van rode vlaggen in de kwalificatie. Antonio Giovinazzi crashte in Q1, waarna de rode vlag werd uitgehangen, net op het moment dat Lando Norris richting startfinish reed. Hij vertraagde direct, maar na radioverkeer met het team, bleef Norris toch op de baan. De stewards willen daar een verklaring voor hebben en daarom is Norris op het matje geroepen. "Norris kwam tijdens een rode vlag-periode niet de pits binnen en passeerde startfinish om 14:19 uur (Nederlandse tijd, red.)", zo luidt het statement van de wedstrijdleiding. In eerdere, vergelijkbare situaties waarin coureurs de rode vlag negeerden, werd vaak een gridstraf van drie plaatsen opgelegd plus strafpunten op de licentie. Update: Lando Norris heeft inderdaad een straf gekregen. Geen milde, overigens.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









