Renault heeft in Canada een verbeterde versie van de krachtbron beschikbaar. Daarbij wordt de grootste winst bereikt door de nieuwe verbrandingsmotor, maar Red Bull hoopt ook op een betrouwbaardere MGU-K. Mocht de nieuwe MGU-K toegepast worden dan kunnen Max en Daniel rekenen op een gridstraf. Zowel Ricciardo als Verstappen staan voor diverse motoronderdelen al op scherp. Ricciardo is bezig aan zijn tweede verbrandingsmotor, turbo, MGU-H, MGU-K, control electronics en energy store. Max Verstappen staat er beter voor en heeft van alle onderdelen behalve de MGU-K pas een stuk gebruikt. De Nederlander is zelfs al bezig aan zijn derde MGU-K. In de regels voor 2018 is opgenomen dat de coureurs de beschikking krijgen over: 3x verbrandingsmotor 3x MGU-H 3x Turbo 2x Energy Store 2x Control Electronics 2x MGU-K Mochten de Red Bull-coureurs wisselen naar een nieuwe MGU-K dan levert dit direct een gridstraf op van tien posities. Red Bull weet dat gridstraffen niet te vermijden zijn en zal deze op een tactisch moment incasseren. Daarbij wordt gekeken naar de kans op succes op een circuit en de mogelijkheid om posities goed te maken tijdens de race.
Meest gelezen