© Getty Images / Red Bull Contentpool

Nieuwsoverzicht

Gridstraffen dreigen voor Max Verstappen en Daniel Ricciardo

Met de komst van de verbeterde powerunit van Renault heeft Red Bull er ook een uitdaging bij. Het wisselen naar nieuwe componenten brengt ook direct gridstraffen met zich mee.

Incasseren straffen wordt tactische beslissing

Renault heeft in Canada een verbeterde versie van de krachtbron beschikbaar. Daarbij wordt de grootste winst bereikt door de nieuwe verbrandingsmotor, maar Red Bull hoopt ook op een betrouwbaardere MGU-K. Mocht de nieuwe MGU-K toegepast worden dan kunnen Max en Daniel rekenen op een gridstraf.

Zowel Ricciardo als Verstappen staan voor diverse motoronderdelen al op scherp. Ricciardo is bezig aan zijn tweede verbrandingsmotor, turbo, MGU-H, MGU-K, control electronics en energy store. Max Verstappen staat er beter voor en  heeft van alle onderdelen behalve de MGU-K pas een stuk gebruikt. De Nederlander is zelfs al bezig aan zijn derde MGU-K.

In de regels voor 2018 is opgenomen dat de coureurs de beschikking krijgen over:

  • 3x verbrandingsmotor
  • 3x MGU-H
  • 3x Turbo
  • 2x Energy Store
  • 2x Control Electronics
  • 2x MGU-K

Mochten de Red Bull-coureurs wisselen naar een nieuwe MGU-K dan levert dit direct een gridstraf op van tien posities. Red Bull weet dat gridstraffen niet te vermijden zijn en zal deze op een tactisch moment incasseren. Daarbij wordt gekeken naar de kans op succes op een circuit en de mogelijkheid om posities goed te maken tijdens de race.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen