Daniel Ricciardo weet dat het een kwestie van tijd is voordat hij aan de beurt is. " We weten allemaal dat we op een gegeven ogenblik een gridstraf krijgen omdat we al bezig zijn aan onze laatste motor. Ik zat recent bij Renault en voor ieder defect hadden ze wel een verklaring." " Als het goed is zijn die problemen dan nu ook opgelost, maar er zijn nog altijd diverse kwetsbaarheden waar we ons van bewust zijn. Renault verwacht dat ze de meeste daarvan verholpen hebben, maar dat wil niet zeggen dat we geen problemen meer krijgen." " Het zijn verschillende dingen en zij zoeken uit hoe ze die op kunnen lossen. Ze hebben het gevoel dat dit voor de meeste dingen al gelukt is."
De racepace van de RB13 van Red Bull is de afgelopen maanden zichtbaar verbeterd, maar het kwalificeren blijft lastig. Onder normale omstandigheden komt het team niet verder dan de derde startrij. " Tijdens de kwalificaties kunnen we met onze motor niet tegen de kracht van Mercedes op. Hun extra vermogen is echt belachelijk. In de race, als ze op normaal vermogen rijden, zitten we er goed bij. Totdat zij het vermogen weer verder opendraaien. We kunnen dus min of meer met ze racen als ze de kwalificatie modus niet gebruiken." Red Bull kan ervoor kiezen om vanuit strategisch oogpunt een gridstraf te incasseren op Monza. Op dat circuit is het team kansloos, omdat het daar bijna alleen om motorvermogen gaat. Op die manier ontloopt het bij kansrijke races, zoals de GP van Singapore, een mogelijke straf.
Meest gelezen