Ford treedt namelijk per 2027 toe tot de hyperklasse van het World Endurance Championship (WEC) met een eigen LMDh-bolide. Ford is het zoveelste grote merk van naam dat die stap maakt. Een blik op de inschrijflijst van 2025 onthult namen als Ferrari, Porsche, Cadillac, Aston Martin, Alpine, Toyota, BMW en Peugeot.
Dat een partner van Red Bull (Ford wordt vanaf 2026 technisch motorpartner van Red Bull Powertrains) die stap zet, kan voor Red Bull mogelijk een belangrijke troef zijn om Verstappen voor het team te behouden. Van Verstappen weten we immers dat hij graag de 24 uur van Le Mans wil rijden en als zich binnen de Red Bull-familie een kans aandient, is dat wellicht een reden minder om op den duur bij Red Bull te vertrekken.
Immers, één van de belangrijkste kandidaten om Verstappen bij Red Bull weg te lokken, Aston Martin, heeft al een eigen hypercar-project. Aston Martin debuteert dit jaar met de Valkyrie in de langeafstandskampioenschappen. Ook rond Mercedes blijven geruchten hangen rond een eigen Hypercar-entry.
Foto: Verstappen maakt voor het eerst kennis met een prototype. Het is de Acura DPT-bolide tijdens een test in Las Vegas in 2024.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!