Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Grosjean bijt terug na kritische opmerkingen Haas-baas Steiner

De wegen van Haas en Romain Grosjean scheiden aan het einde van dit seizoen. Voor dat het zo ver is, wordt er nog uitgebreid teruggeblikt op de samenwerking. Volgens teambaas Guenther Steiner verliep die samenwerking niet altijd even soepel, maar Grosjean weet wel waarom dat komt.

Na 2020 lijkt Romain Grosjeans periode in de Formule 1 er definitief op te zitten. Haas gaat niet met hem verder en voor de andere overgebleven Formule 1-stoeltjes lijkt de Fransman geen geschikte kandidaat. In gesprek met onder meer RacingNews365 blikte teambaas Guenther Steiner terug op de vijf jaar lange samenwerking met de coureur. Het was een samenwerking die pieken en dalen kende, zo erkent de Italiaan. "Romain kan af en toe een handvol zijn, maar op het juiste moment op de juiste dag was hij zeker een aanwinst voor het team. Daarom moeten we hem ook zeker bedanken." "Hij geloofde namelijk in ons, hij was vijf jaar lang bij ons. We hebben ook laten zien dat we in hem geloofde, want na drie jaar hadden we in principe al afscheid van hem kunnen nemen", zo vertelt Steiner, die af en toe ook wat rare momenten meemaakte met Grosjean. "Soms was hij 'gewoon Romain', zo noem ik het maar, want ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Hij was soms lastig te managen, maar hij was ook een kracht van het team." Geconfronteerd met de (deels) kritische woorden van zijn teambaas, legt Grosjean uit dat hij inderdaad fouten heeft gemaakt. Maar, met het materiaal dat hij tot zijn beschikking kreeg, gebeurt dat nou eenmaal. "Ik heb het team best wat gebracht, denk ik", zo begint hij zijn relaas. "Ik heb ook mijn momenten gehad, ja, ik heb fouten gemaakt, maar wie niet? Als je een matige wagen hebt en 105% eruit moet halen om wat te presteren, dan is er een grotere kans dat je fouten maakt", oordeelt hij. "Als je een goede wagen hebt, dan kan je op 99,8% rijden en consistent zijn. Ik ken het van beide kanten en daarom kan ik het ook zo uitleggen", zo doelt hij op zijn periode voor Haas, bij Lotus, waar hij tien podiumfinishes scoorde. "Ben ik echt lastig te managen?", vraagt hij zich af. "Ik weet het niet, maar in het verleden wisten mensen mij prima te managen, dus het is zeker mogelijk", zo geeft hij nog een laatste trapje na. Met medewerking van Dieter Rencken . De razendsnelle Verstappen had het geluk niet aan zijn zijde in Turkije, maar kan hij in Bahrein wel Mercedes verslaan? Alles over de GP van Bahrein in de nieuwste editie van de Formule 1-podcast van RacingNews365, die hieronder te beluisteren is.

Viaplay
x
Max Hezemans: "Newey wil met Hamilton Verstappen verslaan"