Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Romain Grosjean

Grosjean: "Maak me deze zomer absoluut niet druk over mijn Formule 1-stoeltje"

Romain Grosjean maakt zich geen zorgen of hij volgend jaar nog steeds wel een zitje heeft bij Haas. Hij is naar eigen zeggen meer dan ooit relaxed over zijn toekomst.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Haas F1

Na een extreem moeizame start van het 2019-seizoen vindt het team van Haas zich na twaalf races terug op de teleurstellende negende positie in het kampioenschap voor de constructeurs. De Amerikaanse renstal wist tot nu toe alleen het kwakkelende Williams-team achter zich te houden. Het chassis van de VF-19 werkt namelijk niet naar behoren en de werking van de Pirelli-banden is voor Haas een groot mysterie.

Tot overmaat van ramp hebben de twee Haas-coureurs, Romain Grosjean en Kevin Magnussen, het afgelopen half jaar al meerdere malen met elkaar in de clinch gelegen. Tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië resulteerde dat tot onvrede van teambaas Guenther Steiner zelfs in een dubbele uitvalbeurt. Twee weken later, in Duitsland, deden de twee kemphanen het kunstje nog eens dunnetjes over, al bleef het gekibbel op de Hockenheimring zonder negatieve gevolgen.

Grosjean maakt zich ondanks die gebeurtenissen echter niet druk over zijn toekomst bij het Amerikaanse team: "Vorig jaar maakte ik me in de zomer veel meer druk over mijn positie binnen het team dan dit jaar. In 2018 was er namelijk genoeg aanleiding om mij de laan uit te sturen, aangezien de fouten die ik toen maakte met mijn ervaring nooit hadden mogen gebeuren."

"Sindsdien heb ik echter naar behoren gepresteerd", zo claimt de Fransman tegenover onder andere Crash.net. "Door mijn toedoen is het team teruggegaan naar de Australië-spec, wat maar weer aangeeft hoe belangrijk mijn ervaring is voor het team. Ik vind bovendien dat ik tijdens de races vaak het maximale uit mijn Haas-bolide heb weten te halen, al heb ik in sommige kwalificatiesessies wel wat steekjes laten vallen", aldus Grosjean.

5 reacties

    Breaking Video: Stevige crash voor Rinus Veekay tijdens eerste IndyCar-training