Pirelli verschijnt in 2018 aan de start met nieuwe bandencompounds. De hele reeks aan droogweerbanden krijgt een andere samenstelling en de hypersoft en superhard compound zijn toegevoegd. De banden zijn een doorontwikkeling van de banden van 2017. Pirelli was erg voorzichtig bij het samenstellen van de banden voor 2017. Reden hiervoor was dat de Formule 1 auto's op de schop gingen en de banden 25% breder werden. Door de toegenomen hoeveelheid grip en downforce vlogen de rondetijden met gemiddeld twee seconden per ronde omlaag. In 2018 worden de banden zachter en is de samenstelling van alle compounds gewijzigd. Banden moeten meer slijtage vertonen, het onderlinge verschil wordt groter en er komen meer pitstops. Gedurende het seizoen kregen alle teams de kans om de compounds te testen en Red Bull maakte daar dankbaar gebruik van. Ondanks dat de teams van Pirelli niet te horen kregen op welke compounds ze reden en de samenstelling daarvan steeds iets wijzigde leverde het veel data op. In totaal zette Pirelli liefst 198 verschillende bandencompounds in tijdens de testdagen. 147 type slicks, 18 type intermediates en 33 type regenbanden. Deze banden werden op acht verschillende circuits getest.
Pas in Abu Dhabi kwamen alle teams in actie op de definitieve bandencompounds voor 2018. Alle tien de teams waren aanwezig tijdens deze twee testdagen. Red Bull legde in totaal het meeste testkilometers af gedurende dit jaar, bijna 700 kilometer meer dan concurrent Mercedes en bijna 1100 meer dan Ferrari. In 2017 was het Ferrari wat erg actief was met het testen van banden. Het legde het team geen windeieren, want het kende een vliegende start van het seizoen. Afgelegde testkilometers met 2018 banden Red Bull: 2,637.74 McLaren: 2,350.11 Mercedes: 1,974.69 Ferrari: 1,546.12 Renault: 1,210.30 Toro Rosso: 1,200.99 Haas: 995.58 Sauber: 942.58
Meest gelezen